• Industri & infrastruktur

    Avima är en komplett projektplattform för stora infrastrukturprojekt som kräver omfattande dokument- och informationshantering. Plattformen hanterar modeller och handlingar med flexibel metadata för ordning och reda, samt sökbarhet. Med flexibla ärendelistor, inklusive Fråga/Svar, Underrättelser, Beslutslogg, Riskhantering och fullständig loggning och spårbarhet, underlättar Avima informationshanteringen. Dessutom kan flera delprojekt enkelt hanteras inom plattformen.

    Vi stöttar med: 

    • Komplett dokumenthantering med metadatastöd 
    • Dynamiska ärendelistor för Underrättelser, Avvikelser/ÄTA och Risker 
    • API för att automatiskt överföra dokument och data mellan system
    • Tavlor för visuellt samarbete kring Fråga/Svar och Leveranser
    Boka demo



    Hur vet du vilket projektverktyg som är rätt för just din organisation?

    Ladda ner vår guide! Vi hjälper dig igenom din upphandling.

    Ladda ner

     

    Det som verkligen har imponerat mig med Avima är deras lyhördhet. Varje gång vi har haft ett behov har Avima ställt upp och löst det. Det är väldigt få andra system som agerar på samma sätt.

    Andreas Gibrand,
    Head of Construction på Panattoni

    Läs kundreferens

    Hur kan vi stötta dig?

    Avima är skapad för projektledare och projektchefer i bygg- och anläggningsprojekt. Med vår plattform håller du koll på beslut, hittar rätt dokumentversion och hanterar kommunikationen smidigt – allt för att möjliggöra effektivt samarbete.

    För projektledare

    Som projektledare hanterar du många rörliga delar och strävar efter att driva projekt framåt. Avima samlar alla projektdeltagare i en gemensam plattform för enklare och mer strukturerat samarbete. Ett modernt verktyg för dig som vill effektivisera och förbättra projekten.

    För projektchefer

    Med ditt övergripande ansvar är insyn och kontroll avgörande. Avima ger dig en tydlig överblick av projektens framsteg, risker och krav. Samla all information i vårt projektkontor för att fatta välgrundade beslut och säkerställa framgång.

    Vi kan hjälpa dig effektivisera dina byggprojekt

    • Rätt förutsättningar för samarbete   
    • En version av sanningen   
    • Lätt att göra rätt
    Boka demo

    Så enkelt är det att komma igång med Avima

    Uppstart

    Vårt engagerade Customer Success-team hjälper er att komma i gång med ert önskade arbetssätt i vår lösning. Tillsammans lägger vi en plan som säkrar att ni får ut maximalt värde av er användning av tjänsten på kortast möjliga tid 

    Införande

    Ni har löpande avstämningar med er tilldelade Customer Success-person för att säkerställa att ni använder alla verktyg på bästa sätt i projekt. Ni kan även bjuda in era konsulter och entreprenörer för en kort introduktion till Avima.

    Support

    När vi tillsammans har fått i gång ert optimala arbetssätt i Avima så öppnar vi upp för alla era deltagare att ställa frågor löpande till vårt supportteam. FAQ och support via chatt, e-post eller telefon ingår i alla våra paket. 

    Vanliga funderingar

    Avimas lösning har stöd för de centrala processerna i bygg- och anläggningsprojekt. Förutom dokumenthantering i världsklass med inbyggda ritnings- och modellvisare hanteras även Fråga/Svar, Avvikelser, Checklistor och all annan informationshantering i projekt. Självklart även kommunikationen med projektgruppen. 

    Vi på Avima kan hjälpa till att migrera era pågående och avslutade projekt till Avima. Avima har stöd för import av dokument inklusive metadata och användare. Vi har även ett öppet API för en smidigare uppladdning av stora leveranser.

    Det finns inga begränsningar för hur många projekt som kan drivas i Avima samtidigt. Inte heller några begränsningar för hur många deltagare eller dokumentvolymer som kan hanteras. Lösningen har översiktsvyer som visar tidplaner för flera projekt och även dokumentation för alla projekt.

    I projekt använder vi behörighetsroller för att dela information på rätt och säkert sätt. Det finns också möjlighet att använda övergripande behörighetsroller för till exempel vilka grupper som får skapa nya projekt.

    Lösningen har flera olika sätt att avisera om nya händelser och uppdateringar i projekt. En del skickas automatiskt från systemet och andra, till exempel bevakningar eller meddelanden, kan användare själva ställa in.

    Ja, Avima är känt för att vara mycket användarvänligt och eftersom till exempel dokumenthanteringen liknar utforskaren på många sätt så är det enkelt för alla att förstå och använda.

    Systemet hanterar alla filtyper och våra viewers klarar alla vanliga filformat för ritningar och modeller. Vi har även integration med Office365 och kan erbjuda samtidig redigering via Office Online.

    Mallprojekt i Avima kan anpassas för att stödja olika projektmodeller. Kundens dokumentmallar kan läggas upp i mallbibliotek för att användas enligt projektmetodiken.