Fastighet & Bostad
Avima är plattformen för er som jobbar med projektutveckling av nya bostäder eller utveckling av befintliga fastigheter. Samla alla era projekt på ett ställe och bjud in konsulter och entreprenörer att jobba tillsammans med er, på det sätt som ni önskar. Med uppstyrda mallar för projekt skapas förutsättningar för hög kvalitet och effektivitet. Användarvänliga verktyg gör det enkelt att få alla med på tåget, så alla kan bidra till effektiva projekt.
Vi stöttar med:
- Mallprojekt för att underlätta gemensamt arbetssätt i alla projekt
- Stöd för malldokument som främjar kvalitet
- Transparent utlåning av förvaltningshandlingar till projekt
- Enkel och tydlig statusrapportering från projekt till ledningen
En betydande fördel med Avima är att vi nu slipper använda andra portaler, vilket gör det lättare att hantera och följa upp projekt tillsammans med beställare, entreprenörer och medarbetare.
Thomas Andersson
Delägare och medgrundare av SK Bygg
Vi kan hjälpa dig effektivisera dina byggprojekt
Rätt förutsättningar för samarbete En version av sanningen Lätt att göra rätt
Så enkelt är det att komma igång med Avima
Vanliga funderingar
Vilka funktioner har Avima?
Erbjuder ni migrering av pågående projekt?
Vi på Avima kan hjälpa till att migrera era pågående och avslutade projekt till Avima.
Avima har stöd för import av dokument inkl metadata och användare. Vi har även ett öppet API för en smidigare uppladdning av stora leveranser.
Kan jag ha flera projekt igång samtidigt i Avima?
Det finns inga begränsningar för hur många projekt som kan drivas i Avima samtidigt. Inte heller några begränsningar för hur många deltagare eller dokumentvolymer som kan hanteras. Lösningen har översiktsvyer som visar tidplaner för flera projekt och även dokumentation för alla projekt.
Hur funkar behörigheterna?
I projekt använder vi behörighetsroller för att dela information på rätt och säkert sätt. Det finns också möjlighet att använda övergripande behörighetsroller för t ex vilka grupper som får skapa nya projekt.
Hur kan jag hålla koll på vad som ändras/händer?
Lösningen har flera olika sätt att avisera om nya händelser och uppdateringar i projekt. En del skickas automatiskt från systemet och andra t ex bevakningar eller meddelanden kan användare själva ställa in.
Är det lätt att få alla användare att komma in i systemet och använda det?
Hur fungerar er filhantering?
Systemet hanterar alla filtyper och våra viewers klarar alla vanliga filformat för ritningar och modeller. Vi har även integration med Office365 och kan erbjuda samtidig redigering via Office Online.
Vilken projektmodell följer ni?
Mallprojekt i Avima kan anpassas för att stödja olika projektmodeller. Kundens dokumentmallar kan läggas upp i mallbibliotek för att användas enligt projektmetodiken.