Industri & Infrastruktur
Avima är en komplett projektplattform för stora infrastrukturprojekt som kräver omfattande dokument- och informationshantering. Plattformen hanterar modeller och handlingar med flexibel metadata för ordning och reda, samt sökbarhet. Med flexibla ärendelistor, inklusive Fråga/Svar, Underrättelser, Beslutslogg, Riskhantering och fullständig loggning och spårbarhet, underlättar Avima informationshanteringen. Dessutom kan flera delprojekt enkelt hanteras inom plattformen.
Vi stöttar med:
- Komplett dokumenthantering med metadatastöd
- Dynamiska ärendelistor för Underrättelser, Avvikelser/ÄTA och Risker
- API för att automatiskt överföra dokument och data mellan system
- Tavlor för visuellt samarbete kring Fråga/Svar och Leveranser
Det som verkligen har imponerat mig med Avima är deras lyhördhet. Varje gång vi har haft ett behov har Avima ställt upp och löst det. Det är väldigt få andra system som agerar på samma sätt.
Andreas Gibrand
Head of Construction på Panattoni
Vi kan hjälpa dig effektivisera dina byggprojekt
Rätt förutsättningar för samarbete En version av sanningen Lätt att göra rätt
Så enkelt är det att komma igång med Avima
Vanliga funderingar
Vilka funktioner har Avima?
Erbjuder ni migrering av pågående projekt?
Vi på Avima kan hjälpa till att migrera era pågående och avslutade projekt till Avima.
Avima har stöd för import av dokument inkl metadata och användare. Vi har även ett öppet API för en smidigare uppladdning av stora leveranser.
Kan jag ha flera projekt igång samtidigt i Avima?
Det finns inga begränsningar för hur många projekt som kan drivas i Avima samtidigt. Inte heller några begränsningar för hur många deltagare eller dokumentvolymer som kan hanteras. Lösningen har översiktsvyer som visar tidplaner för flera projekt och även dokumentation för alla projekt.
Hur funkar behörigheterna?
I projekt använder vi behörighetsroller för att dela information på rätt och säkert sätt. Det finns också möjlighet att använda övergripande behörighetsroller för t ex vilka grupper som får skapa nya projekt.
Hur kan jag hålla koll på vad som ändras/händer?
Lösningen har flera olika sätt att avisera om nya händelser och uppdateringar i projekt. En del skickas automatiskt från systemet och andra t ex bevakningar eller meddelanden kan användare själva ställa in.
Är det lätt att få alla användare att komma in i systemet och använda det?
Hur fungerar er filhantering?
Systemet hanterar alla filtyper och våra viewers klarar alla vanliga filformat för ritningar och modeller. Vi har även integration med Office365 och kan erbjuda samtidig redigering via Office Online.
Vilken projektmodell följer ni?
Mallprojekt i Avima kan anpassas för att stödja olika projektmodeller. Kundens dokumentmallar kan läggas upp i mallbibliotek för att användas enligt projektmetodiken.