• Dela förfrågningsunderlag i Avima

    Avima möjliggör smidig delning av förfrågningsunderlag. När förfrågningsunderlaget har granskats och godkänts skapas en specialmapp för att dela handlingarna externt och spårbart. En nedladdningslänk skickas till alla registrerade leverantörer så att de kan ta del av förfrågningsunderlaget samt eventuella kompletteringar och kommunikation på ett enkelt och spårbart sätt.

    Boka demo

    Hur vi gör dina bygg- och anläggningsprojekt smidigare

    All dokumentation i Avima

    Du kan dela förfrågningsunderlaget direkt från vår plattform genom en registreringslänk, istället för att mejla eller använda olika upphandlingsverktyg. Det betyder att du slipper bjuda in anbudsgivare i plattformen. Det är också viktigt att notera att anbudsgivarna inte ser varandra. Du kan enkelt uppdatera dokumenten och avisera alla anbudsgivare vid behov.

    Full kontroll

    Genom att använda Avima sparar du tid, minskar risken för förvirring och säkerställer att alla har tillgång till rätt version av underlaget. Det ger dig kontroll över dokumentationsprocessen och gör upphandlingen smidig och effektiv för alla parter.

     

    Det är mycket tid vi sparar bara genom att slippa skicka ut alla förfrågningar och kommunicera. Nu kan vi enkelt bara bjuda in och uppdatera andra.


    Isak Lehnberg,

    Kalkylator, SK Bygg

    Läs kundreferens




    Letar du efter ett nytt projektverktyg för ditt byggprojekt?


    Gör en tydlig kravlista med vår interaktiva checklista.


    Ladda ner

    Vanliga funderingar

    Avima är en skalbar projektplattform med effektiva funktioner för centrala processer i byggprojekt. Förutom komplett dokument- och ritningshantering stöder lösningen hantering av Fråga/Svar, Avvikelser, Checklistor och alla annan informationshantering i projekt. 

    Avima är ett svenskt företag och har de flesta kunderna i Sverige men även i Finland och Norge. Tjänsten har tusentals användare, de flesta i samhällsbyggnadsprojekt och infrastrukturprojekt, både i offentlig och privat regi. 

    Avima är en svensk projektplattform med drift hos Axians (certifierade enligt ISO 27001) i en helt redundant och säker miljö fördelad på två olika datahallar i Stockholm. All kommunikationen med plattformen sker krypterat. Avima har fått förtroendet av flera verksamheter där säkerheten är av största vikt. Vill du ha säkrare datalagring än i Avima får du skriva ut den på papper och låsa in i kassaskåp långt in i berget.

    Avima finns till för projektledare och projektchefer i bygg- och anläggningsprojekt.
    Plattformen gör det möjligt att hålla koll på alla beslut som fattas, hitta rätt version av dokument och sköta kommunikation som behövs för att kunna samarbeta effektivt.

    Avima gör det är lätt att komma igång med nya projekt, utan att tumma på den funktionalitet som behövs under för att gå hela vägen från planering fram till genomfört projekt.

    Det gör att byggprojekt snabbt kan starta och växa med varje företags och användares behov. På så sätt sparas tid, pengar och resurser och ser till att alla bygger tillsammans från start till mål.

    Avima har valt att integrera Autodesk modellvisare som är ett uppskattat stöd till alla som behöver kunna granska modeller men inte själva har CAD-programvaror installerat.