Hur vi gör dina bygg- och anläggningsprojekt smidigare
Beslutsfattande
I vår fråga-svar-tavla har ni möjlighet att fatta olika beslut. Allting spåras noggrant, så att ni alltid vet vem som har fattat beslutet och när det skedde. Det är enkelt att exportera beslutsloggar för att hålla koll på historiken och ni kan även filtrera ut alla beslut som har fattats för att få en översiktlig bild.
Tydlig ansvarsfördelning
Vår plattform gör det enkelt att tilldela och omfördela uppgifter, till exempel vid sjukdom, vilket ger tydlig ansvarsfördelning. Detta säkerställer att projektet flyter på, alla är informerade och engagerade, och att kommunikationen kring uppgifter kan spåras för effektivt samarbete.
Enkel överblick
Med våra tavlor får ni en tydlig översikt över både aktuella och framtida uppgifter. All dialog hanteras direkt på plattformen, vilket gör det enkelt att följa upp utan att tappa viktig information i e-postflödet. Detta effektiviserar kommunikationen och frigör tid för att fokusera på framgångsrik projektledning.
Vanliga funderingar
Avima är en skalbar projektplattform med effektiva funktioner för centrala processer i byggprojekt. Förutom komplett dokument- och ritningshantering stöder lösningen hantering av Fråga/Svar, Avvikelser, Checklistor och alla annan informationshantering i projekt.
Avima är ett svenskt företag och har de flesta kunderna i Sverige men även i Finland och Norge. Tjänsten har tusentals användare, de flesta i samhällsbyggnadsprojekt och infrastrukturprojekt, både i offentlig och privat regi.
Avima är en svensk projektplattform med drift hos Axians (certifierade enligt ISO 27001) i en helt redundant och säker miljö fördelad på två olika datahallar i Stockholm. All kommunikationen med plattformen sker krypterat. Avima har fått förtroendet av flera verksamheter där säkerheten är av största vikt. Vill du ha säkrare datalagring än i Avima får du skriva ut den på papper och låsa in i kassaskåp långt in i berget.
Plattformen gör det möjligt att hålla koll på alla beslut som fattas, hitta rätt version av dokument och sköta kommunikation som behövs för att kunna samarbeta effektivt.
Avima gör det är lätt att komma igång med nya projekt, utan att tumma på den funktionalitet som behövs under för att gå hela vägen från planering fram till genomfört projekt.
Det gör att byggprojekt snabbt kan starta och växa med varje företags och användares behov. På så sätt sparas tid, pengar och resurser och ser till att alla bygger tillsammans från start till mål.