Hur vi gör dina bygg- och anläggningsprojekt smidigare
Projektöversikten
Projektkontoret
Vår plattform ger projektchefer möjlighet att arbeta genom ett dedikerat projektkontor – en separat vy där alla era pågående projekt samlas. Här kan du enkelt filtrera och visa den data och information du behöver i ett överskådligt och sammanställt format. Den realtidsuppdaterade översikten ger ledningen en tydlig bild av framsteg och status för olika projektportföljer. På så sätt kan du smidigt följa planeringen, hålla ordning och generera rapporter.
Vanliga funderingar
Avima är en skalbar projektplattform med effektiva funktioner för centrala processer i byggprojekt. Förutom komplett dokument- och ritningshantering stöder lösningen hantering av Fråga/Svar, Avvikelser, Checklistor och alla annan informationshantering i projekt.
Avima är ett svenskt företag och har de flesta kunderna i Sverige men även i Finland och Norge. Tjänsten har tusentals användare, de flesta i samhällsbyggnadsprojekt och infrastrukturprojekt, både i offentlig och privat regi.
Avima är en svensk projektplattform med drift hos Axians (certifierade enligt ISO 27001) i en helt redundant och säker miljö fördelad på två olika datahallar i Stockholm. All kommunikationen med plattformen sker krypterat. Avima har fått förtroendet av flera verksamheter där säkerheten är av största vikt. Vill du ha säkrare datalagring än i Avima får du skriva ut den på papper och låsa in i kassaskåp långt in i berget.
Plattformen gör det möjligt att hålla koll på alla beslut som fattas, hitta rätt version av dokument och sköta kommunikation som behövs för att kunna samarbeta effektivt.
Avima gör det är lätt att komma igång med nya projekt, utan att tumma på den funktionalitet som behövs under för att gå hela vägen från planering fram till genomfört projekt.
Det gör att byggprojekt snabbt kan starta och växa med varje företags och användares behov. På så sätt sparas tid, pengar och resurser och ser till att alla bygger tillsammans från start till mål.