• Plattformen för fastighet och bostad

    Förbättra översikten och projekthanteringen

    Avima hjälper fastighets- och bostadsprojekt att effektivisera processer och optimera projekthanteringen. Genom att samla alla era projekt på ett ställe kan ni enkelt bjuda in konsulter och entreprenörer att samarbeta på era villkor. Med välorganiserade mallar skapas förutsättningar för hög kvalitet och effektivitet, samtidigt som plattformens användarvänliga gränssnitt gör det smidigt för alla att bidra till framgångsrika projekt. Vår portföljhantering ger full överblick för ledningen. 

    Boka demo

    Hur Avima stödjer fastighetsprojekt

    Förenkla samarbetet

    Avima är den optimala plattformen för att samla alla projekt och deltagare på ett ställe. Med kraftfullt stöd för samarbete får era projektgrupper rätt förutsättningar att arbeta effektivt. Avima erbjuder smidig dokumenthantering och intuitiva verktyg som frågetavlor och checklistor, vilket skapar en strukturerad och produktiv miljö för kommunikation, dokumentation och beslut i projekt. 

    Optimera projekthanteringen

    Vi stödjer er med mallprojekt som främjar ett gemensamt arbetssätt i alla era projekt, stöd för malldokument som säkerställer kvalitet, transparent utlåning av förvaltningshandlingar och smidig, tydlig statusrapportering från projekten direkt till ledningen. Med Avima får ni en helhetslösning som stärker samarbete, kvalitet och kontroll i eran projektportfölj.

    Minska risker

    Fel och missförstånd kan orsaka förseningar, tvister och andra allvarliga problem. Avima erbjuder strukturerad informations- och dokumenthantering med avancerat metadatastöd och automatisk versionshantering för enkel spårning. Med Avima får ni ett kraftfullt verktyg för att planera, följa upp och leverera framgångsrika projekt från tidigt skede till förvaltning. 

    Avima underlättar våra upphandlingar av entreprenörer. Vi skapar enkelt dokumentsamlingar som vi kan dela med inbjudna anbudsräknare.

    Cecilia Rydell,
    Chef projektstöd, Besqab

    Läs kundreferens

    Vi kan hjälpa dig effektivisera dina byggprojekt

    • Rätt förutsättningar för samarbete   
    • En version av sanningen   
    • Lätt att göra rätt
    Boka demo

    Så enkelt är det att komma igång med Avima

    Uppstart

    Vårt engagerade Customer Success-team hjälper er att komma i gång med ert önskade arbetssätt i vår lösning. Tillsammans lägger vi en plan som säkrar att ni får ut maximalt värde av er användning av tjänsten på kortast möjliga tid 

    Införande

    Ni har löpande avstämningar med er tilldelade Customer Success-person för att säkerställa att ni använder alla verktyg på bästa sätt i projekt. Ni kan även bjuda in era konsulter och entreprenörer för en kort introduktion till Avima.

    Support

    När vi tillsammans har fått i gång ert optimala arbetssätt i Avima så öppnar vi upp för alla era deltagare att ställa frågor löpande till vårt supportteam. FAQ och support via chatt, e-post eller telefon ingår i alla våra paket. 

    Vanliga funderingar

    Avimas lösning har stöd för de centrala processerna i bygg- och anläggningsprojekt. Förutom dokumenthantering i världsklass med inbyggda ritnings- och modellvisare hanteras även Fråga/Svar, Avvikelser, Checklistor och all annan informationshantering i projekt. Självklart även kommunikationen med projektgruppen. 

    Vi på Avima kan hjälpa till att migrera era pågående och avslutade projekt till Avima. Avima har stöd för import av dokument inklusive metadata och användare. Vi har även ett öppet API för en smidigare uppladdning av stora leveranser.

    Det finns inga begränsningar för hur många projekt som kan drivas i Avima samtidigt. Inte heller några begränsningar för hur många deltagare eller dokumentvolymer som kan hanteras. Lösningen har översiktsvyer som visar tidplaner för flera projekt och även dokumentation för alla projekt.

    I projekt använder vi behörighetsroller för att dela information på rätt och säkert sätt. Det finns också möjlighet att använda övergripande behörighetsroller för till exempel vilka grupper som får skapa nya projekt.

    Lösningen har flera olika sätt att avisera om nya händelser och uppdateringar i projekt. En del skickas automatiskt från systemet och andra, till exempel bevakningar eller meddelanden, kan användare själva ställa in.

    Ja, Avima är känt för att vara mycket användarvänligt och eftersom till exempel dokumenthanteringen liknar utforskaren på många sätt så är det enkelt för alla att förstå och använda.

    Systemet hanterar alla filtyper och våra viewers klarar alla vanliga filformat för ritningar och modeller. Vi har även integration med Office365 och kan erbjuda samtidig redigering via Office Online.

    Mallprojekt i Avima kan anpassas för att stödja olika projektmodeller. Kundens dokumentmallar kan läggas upp i mallbibliotek för att användas enligt projektmetodiken.