• Plattformen för industriprojekt

    Optimera informationsflödet i stora projekt

    Industriprojekt kräver precision, samordning och full kontroll. Avima gör komplexa processer enkla genom smart dokumenthantering, sömlöst samarbete och full spårbarhet. Med flexibla ärendeverktyg, automatiserade arbetsflöden och intuitiva samarbetsfunktioner får ni bättre kontroll, högre produktivitet och minskade risker. Avima är mer än ett system – det är er partner i framgångsrika projekt.

    Boka demo

    Hur Avima stödjer industriprojekt

    Minska risker

    Industriprojekt innebär komplexa processer där fel och missförstånd kan få stora konsekvenser. Avima säkerställer strukturerad dokument- och informationshantering genom avancerat metadatastöd och automatisk versionshantering, vilket gör det enkelt att spåra och verifiera er information. Dynamiska ärendelistor förenklar hanteringen av Underrättelser, Avvikelser/ÄTA och Risker, vilket minskar osäkerheter och skapar tydlighet i era beslutsprocesserna.

    Förenkla samarbetet

    Effektivt samarbete kräver en centraliserad plattform där alla projekt och deltagare har tillgång till relevant information. Med Avima hanteras flera delprojekt smidigt samtidigt som intuitiva verktyg som frågetavlor och checklistor underlättar dialog och uppföljning. Visuella samarbetsverktyg för Fråga/Svar och Leveranser säkerställer att era projektgrupper enkelt kan kommunicera och hålla projekten på rätt kurs.

    Optimera informationsflödet

    Stora industriprojekt genererar stora mängder data som måste vara lättillgänglig och sökbar. Avima samlar all er dokumentation, ärenden och beslut i en strukturerad helhet. Med API-integration automatiseras dataöverföring mellan system, medan avancerad metadata och anpassningsbara rapporter ger snabb åtkomst till rätt information vid rätt tidpunkt. Detta effektiviserar ert arbetsflöde och skapar en mer datadriven projektstyrning.

     

    Det som verkligen har imponerat mig med Avima är deras lyhördhet. Varje gång vi har haft ett behov har Avima ställt upp och löst det. Det är väldigt få andra system som agerar på samma sätt.

    Andreas Gibrand,
    Head of Construction på Panattoni

    Läs kundreferens

    Vi kan hjälpa dig effektivisera dina anläggningsprojekt

    • Rätt förutsättningar för samarbete   
    • En version av sanningen   
    • Lätt att göra rätt
    Boka demo

    Så enkelt är det att komma igång med Avima

    Uppstart

    Vårt engagerade Customer Success-team hjälper er att komma i gång med ert önskade arbetssätt i vår lösning. Tillsammans lägger vi en plan som säkrar att ni får ut maximalt värde av er användning av tjänsten på kortast möjliga tid 

    Införande

    Ni har löpande avstämningar med er tilldelade Customer Success-person för att säkerställa att ni använder alla verktyg på bästa sätt i projekt. Ni kan även bjuda in era konsulter och entreprenörer för en kort introduktion till Avima.

    Support

    När vi tillsammans har fått i gång ert optimala arbetssätt i Avima så öppnar vi upp för alla era deltagare att ställa frågor löpande till vårt supportteam. FAQ och support via chatt, e-post eller telefon ingår i alla våra paket. 

    Vanliga funderingar

    Avimas lösning har stöd för de centrala processerna i bygg- och anläggningsprojekt. Förutom dokumenthantering i världsklass med inbyggda ritnings- och modellvisare hanteras även Fråga/Svar, Avvikelser, Checklistor och all annan informationshantering i projekt. Självklart även kommunikationen med projektgruppen. 

    Vi på Avima kan hjälpa till att migrera era pågående och avslutade projekt till Avima. Avima har stöd för import av dokument inklusive metadata och användare. Vi har även ett öppet API för en smidigare uppladdning av stora leveranser.

    Det finns inga begränsningar för hur många projekt som kan drivas i Avima samtidigt. Inte heller några begränsningar för hur många deltagare eller dokumentvolymer som kan hanteras. Lösningen har översiktsvyer som visar tidplaner för flera projekt och även dokumentation för alla projekt.

    I projekt använder vi behörighetsroller för att dela information på rätt och säkert sätt. Det finns också möjlighet att använda övergripande behörighetsroller för till exempel vilka grupper som får skapa nya projekt.

    Lösningen har flera olika sätt att avisera om nya händelser och uppdateringar i projekt. En del skickas automatiskt från systemet och andra, till exempel bevakningar eller meddelanden, kan användare själva ställa in.

    Ja, Avima är känt för att vara mycket användarvänligt och eftersom till exempel dokumenthanteringen liknar utforskaren på många sätt så är det enkelt för alla att förstå och använda.

    Systemet hanterar alla filtyper och våra viewers klarar alla vanliga filformat för ritningar och modeller. Vi har även integration med Office365 och kan erbjuda samtidig redigering via Office Online.

    Mallprojekt i Avima kan anpassas för att stödja olika projektmodeller. Kundens dokumentmallar kan läggas upp i mallbibliotek för att användas enligt projektmetodiken.