• Plattformen för infrastrukturprojekt

    Samla och strukturera all projektdata 

    Infrastrukturprojekt är ryggraden i samhället – komplexa, långsiktiga och avgörande för en fungerande framtid. Avima är plattformen som förenklar samarbetet och ger er full kontroll, från tidigt skede till förvaltning. Vi skapar struktur i stora projekt genom smidig dokumenthantering och visuella arbetsytor. Med vårt stöd blir det enklare att följa upp, säkerställa efterlevnad och optimera arbetsflöden. Oavsett om ni bygger eller underhåller ser vi till att rätt information finns på rätt plats, i rätt tid – så att ni kan fokusera på att driva framgångsrika projekt.

    Boka demo

    Hur Avima stödjer samhällsbyggnadsprojekt

    Förenkla samarbetet

    Avima samlar alla projekt och deltagare på ett ställe. Med kraftfullt stöd för samarbete får era projektgrupper rätt förutsättningar att arbeta effektivt, medan koordinatorer har full överblick över projektstatus och relevant information för uppföljning. Med smidig dokumenthantering och intuitiva verktyg som frågetavlor och checklistor, skapas en strukturerad och produktiv miljö.

    Möt säkerhetskraven

    Avima uppfyller höga säkerhetskrav för att skydda känslig information. Med redundant driftmiljö, svensk datalagring och avancerad behörighetsstyrning kombinerar vi trygghet och tillgänglighet. Detta ger er möjlighet att arbeta hållbart, med en lösning som stödjer långsiktig framgång och säker hantering av era projekt och data.

    Minska risker

    Fel och missförstånd kan orsaka kostsamma förseningar och tvister. Avima minimerar riskerna med strukturerad informations- och dokumenthantering samt automatisk versionskontroll. Avancerat metadatastöd gör spårning i stora projekt smidig och mallprojekt skapar ett enhetligt arbetssätt över olika portföljer. Med Avima får ni rätt förutsättningar för framgångsrika projekt.

     

    Vi använder Avima för att säkerställa dialog och tillgänglighet till dokumentation både internt och externt, vilket är mycket viktigt för oss.

    Ole Wilhelm Mortensen,
    Chef för upphandlingar och totalentreprenader, Bybanen Utbygging

    Läs kundreferens

    Vi kan hjälpa dig effektivisera dina infrastrukturprojekt

    • Rätt förutsättningar för samarbete   
    • En version av sanningen   
    • Lätt att göra rätt
    Boka demo

    Så enkelt är det att komma igång med Avima

    Uppstart

    Vårt engagerade Customer Success-team hjälper er att komma i gång med ert önskade arbetssätt i vår lösning. Tillsammans lägger vi en plan som säkrar att ni får ut maximalt värde av er användning av tjänsten på kortast möjliga tid 

    Införande

    Ni har löpande avstämningar med er tilldelade Customer Success-person för att säkerställa att ni använder alla verktyg på bästa sätt i projekt. Ni kan även bjuda in era konsulter och entreprenörer för en kort introduktion till Avima.

    Support

    När vi tillsammans har fått i gång ert optimala arbetssätt i Avima så öppnar vi upp för alla era deltagare att ställa frågor löpande till vårt supportteam. FAQ och support via chatt, e-post eller telefon ingår i alla våra paket. 

    Vanliga funderingar

    Avimas lösning har stöd för de centrala processerna i bygg- och anläggningsprojekt. Förutom dokumenthantering i världsklass med inbyggda ritnings- och modellvisare hanteras även Fråga/Svar, Avvikelser, Checklistor och all annan informationshantering i projekt. Självklart även kommunikationen med projektgruppen. 

    Vi på Avima kan hjälpa till att migrera era pågående och avslutade projekt till Avima. Avima har stöd för import av dokument inklusive metadata och användare. Vi har även ett öppet API för en smidigare uppladdning av stora leveranser.

    Det finns inga begränsningar för hur många projekt som kan drivas i Avima samtidigt. Inte heller några begränsningar för hur många deltagare eller dokumentvolymer som kan hanteras. Lösningen har översiktsvyer som visar tidplaner för flera projekt och även dokumentation för alla projekt.

    I projekt använder vi behörighetsroller för att dela information på rätt och säkert sätt. Det finns också möjlighet att använda övergripande behörighetsroller för till exempel vilka grupper som får skapa nya projekt.

    Lösningen har flera olika sätt att avisera om nya händelser och uppdateringar i projekt. En del skickas automatiskt från systemet och andra, till exempel bevakningar eller meddelanden, kan användare själva ställa in.

    Ja, Avima är känt för att vara mycket användarvänligt och eftersom till exempel dokumenthanteringen liknar utforskaren på många sätt så är det enkelt för alla att förstå och använda.

    Systemet hanterar alla filtyper och våra viewers klarar alla vanliga filformat för ritningar och modeller. Vi har även integration med Office365 och kan erbjuda samtidig redigering via Office Online.

    Mallprojekt i Avima kan anpassas för att stödja olika projektmodeller. Kundens dokumentmallar kan läggas upp i mallbibliotek för att användas enligt projektmetodiken.