• Ärendehantering i Avima

    Ärendehantering i byggprojekt handlar om att effektivt hantera, spåra och lösa frågor, avvikelser och ändringar som uppstår under projektets gång. En strukturerad ärendehantering säkerställer att alla involverade parter har insyn i pågående ärenden, att ansvarsfördelningen är tydlig och att inget faller mellan stolarna. 

    Se plattformen

    Hur vi gör dina bygg- och anläggningsprojekt smidigare

    Visuella tavlor

    Hantera ärenden som fråga-svar smidigt och överskådligt i anpassningsbara tavlor. Länka bilder, dokument och dela synpunkter i ett spårbart kommentarsflöde. När beslut är fattat kan allt exporteras för arkivering med projektets dokumentation.

     

    Enkel överblick

    Med våra tavlor får ni en tydlig översikt över både aktuella och framtida uppgifter. All dialog hanteras direkt på plattformen, vilket gör det enkelt att följa upp utan att tappa viktig information i e-postflödet. Detta effektiviserar kommunikationen och frigör tid för att fokusera på framgångsrik projektledning.



    Boka möte för att veta mer

    Ärendelistor

    Avimas ärendelistor ger en strukturerad och flexibel hantering av ärenden i byggprojekt. Med anpassningsbara fält kan ni kategorisera, prioritera och koppla ärenden till projekt och dokument. Denna flexibilitet gör dem särskilt användbara i stora projekt där tydlig spårbarhet och effektiv uppföljning är avgörande.

     

     

     

     

    Vi hanterar nu allt på ett och samma ställe, det är det bästa.

     

    Göte Nilsson,
    Inköpare/Kalkyl- och projektsamordnare, Prenova

     

    Läs kundreferens




    Letar du efter ett nytt projektverktyg för ditt byggprojekt?


    Gör en tydlig kravlista med vår interaktiva checklista.


    Ladda ner

    Vanliga funderingar

    Avima är en skalbar projektplattform med effektiva funktioner för centrala processer i byggprojekt. Förutom komplett dokument- och ritningshantering stöder lösningen hantering av Fråga/Svar, Avvikelser, Checklistor och alla annan informationshantering i projekt. 

    Avima är ett svenskt företag och har de flesta kunderna i Sverige men även i Finland och Norge. Tjänsten har tusentals användare, de flesta i samhällsbyggnadsprojekt och infrastrukturprojekt, både i offentlig och privat regi. 

    Avima är en svensk projektplattform med drift hos Axians (certifierade enligt ISO 27001) i en helt redundant och säker miljö fördelad på två olika datahallar i Stockholm. All kommunikationen med plattformen sker krypterat. Avima har fått förtroendet av flera verksamheter där säkerheten är av största vikt. Vill du ha säkrare datalagring än i Avima får du skriva ut den på papper och låsa in i kassaskåp långt in i berget.

    Avima finns till för projektledare och projektchefer i bygg- och anläggningsprojekt.
    Plattformen gör det möjligt att hålla koll på alla beslut som fattas, hitta rätt version av dokument och sköta kommunikation som behövs för att kunna samarbeta effektivt.

    Avima gör det är lätt att komma igång med nya projekt, utan att tumma på den funktionalitet som behövs under för att gå hela vägen från planering fram till genomfört projekt.

    Det gör att byggprojekt snabbt kan starta och växa med varje företags och användares behov. På så sätt sparas tid, pengar och resurser och ser till att alla bygger tillsammans från start till mål.

    Avima har valt att integrera Autodesk modellvisare som är ett uppskattat stöd till alla som behöver kunna granska modeller men inte själva har CAD-programvaror installerat.